Farsi/Perzisch (Iran)

Farsi/Perzisch, Boek, Genade - wat een wonder! Philip Yancey

6525001

Nieuw product

Farsi/Perzisch,

GENADE - WAT EEN WONDER!

Philip Yancey.

Wat betekent het woord 'genade' eigenlijk? Hij legt de betekenis van dit voor christenen zo belangrijke begrip uit aan de hand van bijbelse gegevens, persoonlijke voorbeelden en anekdotes, historische gebeurtenissen en literaire verhalen.

MET LEESVOORBEELD

Meer details

€ 4,95

Meer informatie

Farsi/Perzisch, Genade - wat een wonder! Philip Yancey.

اعجاب فیض

In 1987 begroef een IRA-bom Gordon Wilson en zijn twintigjarige dochter onder anderhalve meter puin. Alleen Gordon overleefde. En vergaf. Hij zei over degenen die de bom gegooid hadden: "Ik heb mijn dochter verloren, maar ik koester geen wrok.... Ik zal bidden, vanavond en iedere avond, dat God hen zal vergeven." Zijn woorden werden opgevangen door de media - - en door het verdriet van een man kreeg te wereld een glimp te zien van genade. Genade is wat de kerk sterk onderscheidt. Het is datgene wat de wereld niet kan dupliceren en wat zij dringend nodig heeft boven al het andere - - want alleen genade kan hoop en transformatie brengen in een afgematte wereld.

In 'Genade - wat een wonder' verkent de schrijver Philip Yancey, die een prijs gewonnen heeft, genade op straatniveau. Als genade Gods liefde is voor wie het niet verdient, vraagt hij, hoe ziet het er dan uit in actie? En als christenen de enigen zijn die genade uitdelen, hoe goed doen we het dan wat betreft ruimhartig genade uitdelen aan een wereld die veel meer weet over wreedheid en onvergevingsgezindheid dan van genade?

Yancey zet genade in het midden van de sterke beelden van het leven, toetst haar moed tegenover verschrikkelijke "ongenade". Kan genade overleven te midden van zulke wreedheden als de holocaust van de Nazi's? Kan zij triomferen over de brutaliteit van de Ku Klux Klan? Moet er enige genade van welke soort ook worden getoond aan mensen als Jeffrey Dahmer, die zeventien jonge mannen doodde en opat? Genade verontschuldigt zonde niet, zegt Yancey, maar zij beschouwt de zondaar als waardevol.

Echte genade is schokkend, schandalig. Zij schudt onze conventies met haar vasthouden aan dicht bij zondaars komen en hen aanraken met ontferming en hoop. Zij vergeeft de ontrouwe echtgenote, de racist, de kindermisbruiker. Zij houdt van de AIDS-besmette verslaafde van vandaag net zoveel als van de tollenaar van Jezus' dagen.

In zijn meest persoonlijke boek ooit geeft Yancey aansprekende, echte portretten van de levensveranderende kracht van genade. Hij zoekt naar de aanwezigheid ervan in zijn eigen leven en in de kerk. Hij vraagt: Hoe kunnen christenen op een genadige manier worstelen met morele onderwerpen die alles wat zij liefhebben bedreigen? En hij daagt ons uit om levende antwoorden te worden voor een wereld die wanhopig wil weten: Wat is er zo geweldig aan Genade?

  

   Engels

Afmetingen: 21 x 15 x 0,5 cm
Uitvoering: paperback
Pagina's: 335
Gewicht: 390 gram

اعجاب فیض

 

اغلب در مورد فیض گفته وشنیده‌ایم، ولی آیا واقعاّ معنای آنرا درک می‌کنیم و آیا زندگی‌مان به همان قدرت کلام‌مان بیانگر فیض هست؟

نویسنده با دقت واشتیاق خاصی به بررسی موضوع فیض پرداخته و می‌پرسد که فیض چیست و چه چیز نیست؛ و چرا فقط مسیحیانند که می‌توانند و باید؛ فیضی را که دنیا در پی آنست آشکار سازند. فلیپ یانسی جلوه‌هایی حقیقی و فوق‌العاده هیجان‌انگیز از قدرت فیض در ایجاد تحول در زندگی انسان‌ها را به‌ تصویر می‌کشد و این سؤال را مطرح می‌کند که «مسیحیان چگونه می‌توانند با مسائلی که ارزش‌های اخلاقی آنها را تهدید می‌کند، مبارزه کنند؟» و نیز ما را به چالش می‌کشد تا برای دنیائی که در پی درک شگفتی و اعجاب فیض است، پاسخ‌هایی زنده باشیم.

What's so Amazing about Grace?

In 1987, an IRA bomb buried Gordon Wilson and his twenty-year-old daughter beneath five feet of rubble. Gordon alone survived. And forgave. He said of the bombers, "I have lost my daughter, but I bear no grudge. . . . I shall pray, tonight and every night, that God will forgive them." His words caught the media’s ear--and out of one man’s grief, the world got a glimpse of grace. Grace is the church’s great distinctive. It’s the one thing the world cannot duplicate, and the one thing it craves above all else--for only grace can bring hope and transformation to a jaded world. In What’s So Amazing About Grace? award-winning author Philip Yancey explores grace at street level. If grace is God’s love for the undeserving, he asks, then what does it look like in action? And if Christians are its sole dispensers, then how are we doing at lavishing grace on a world that knows far more of cruelty and unforgiveness than it does of mercy? Yancey sets grace in the midst of life’s stark images, tests its mettle against horrific "ungrace." Can grace survive in the midst of such atrocities as the Nazi holocaust? Can it triumph over the brutality of the Ku Klux Klan? Should any grace at all be shown to the likes of Jeffrey Dahmer, who killed and cannibalized seventeen young men? Grace does not excuse sin, says Yancey, but it treasures the sinner. True grace is shocking, scandalous. It shakes our conventions with its insistence on getting close to sinners and touching them with mercy and hope. It forgives the unfaithful spouse, the racist, the child abuser. It loves today’s AIDS-ridden addict as much as the tax collector of Jesus’ day. In his most personal and provocative book ever, Yancey offers compelling, true portraits of grace’s life-changing power. He searches for its presence in his own life and in the church. He asks, How can Christians contend graciously with moral issues that threaten all they hold dear? And he challenges us to become living answers to a world that desperately wants to know, What’s So Amazing About Grace?

Recensies

Geen klantenbeoordelingen op het moment.

Schrijf uw recensie

Farsi/Perzisch, Boek, Genade - wat een wonder! Philip Yancey

Farsi/Perzisch, Boek, Genade - wat een wonder! Philip Yancey

Farsi/Perzisch,

GENADE - WAT EEN WONDER!

Philip Yancey.

Wat betekent het woord 'genade' eigenlijk? Hij legt de betekenis van dit voor christenen zo belangrijke begrip uit aan de hand van bijbelse gegevens, persoonlijke voorbeelden en anekdotes, historische gebeurtenissen en literaire verhalen.

MET LEESVOORBEELD

Winkelwagen 0 Product Producten (leeg)    

Geen producten

Te bepalen Verzending
€ 0,00 Totaal

Bestellen

Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd
Aantal
Totaal
Er zijn 0 artikelen in uw winkelwagen. Er is 1 artikel in uw winkelwagen.
Totaal producten
Totaal verzendkosten  Te bepalen
Totaal
Ga door met winkelen Doorgaan naar bestellen

Bekeken producten